Krachttraining

Krachttraining is kortgezegd het versterken van de spiermassa in je hele lichaam! Dit doe je door spierversterkende oefeningen uit te voeren. Deze spierversterkende fitness oefeningen kun je zowel met losse gewichten als op de daarvoor bestemde fitness apparatuur doen. Het is maar net wat jij het prettigst vindt. Bij Fit For Free raden we iedereen (jong of oud, man of vrouw) aan om krachttraining in hun fitness schema te verwerken. 

Hoe werkt krachttraining?Krachttraining fitness Fit For Free

Bij krachttraining train je je spieren door middel van spierversterkende oefeningen. Doordat je korte, explosieve bewegingen maakt, moeten je spieren samentrekken. Hierdoor krijgen de spieren een prikkel, waardoor de omvang van je spiervezels toeneemt. Doordat je spiervezels dikker worden, kun je steeds zwaardere gewichten aan. Bouw je trainingen langzaam op, zodat je spieren steeds iets sterker worden. Op deze manier zorg je er ook voor dat je de beweging(en) probleemloos en op de meest verantwoorde manier kunt uitvoeren. 

Voordelen 

Krachttraining kan een hulpmiddel zijn bij het afvallen en een manier om spierkracht op te bouwen. Dit zijn slechts twee voordelen van krachttraining. Hieronder hebben we nog een aantal pluspunten opgesomd. 

  • Door krachttraining kweek je spieren.
  • Je traint daarnaast ook het uithoudingsvermogen van je spieren.
  • Je lichaam wordt door krachttraining gestimuleerd om vet te verbranden.
  • En krachttraining kan ook helpen bij het revalideren na een nare blessure.

Krachttraining bij Fit For Free

Fit For Free heeft een breed aanbod aan faciliteiten, waardoor er altijd wel een manier van krachttraining bij zit, die bij jou past! 

  • Gebruiksvriendelijke kracht apparatuur: Maak tijdens je training gebruik van de kracht apparatuur van de topmerken Precor en Technogym.  
  • Free Weight Zone: Daag jezelf uit in de Free Weight Zone! Door te trainen met losse gewichten train je andere spieren. Dit komt doordat de beweging niet wordt begeleid door een apparaat. Hierdoor moeten je spieren iedere kleine beweging corrigeren.
  • Functioneel trainen: Doe spierversterkende oefeningen in de functionele én FunXtion Zone. In deze ruimtes kun je duizenden oefeningen uitvoeren met je eigen lichaamsgewicht of met één van de fitnessattributen.  
  • Groepslessen: Werk in groepsverband aan je kracht en conditie. Tijdens alle groepslessen wordt je begeleid door een gecertificeerde groepslesinstructeur. Zo haal je het uiterste uit je training en ben je altijd verzekerd van de beste begeleiding! 

8,0

94% van de 3135 beoordelingen beveelt Fit For Free aan

Dit cijfer is gebaseerd op de beoordeling van onze leden, die hun ervaring hebben gedeeld via de onafhankelijke website van Klantenvertellen.nl.