Bootcamp in Amsterdam

Over Bootcamp in Amsterdam

Heb je in Amsterdam wel eens een clubje enthousiaste sporters sit ups en squats zien doen in het Westerpark? Grote kans dat ze meededen aan een Bootcamp training! Bootcamp kun je in Amsterdam namelijk buiten en binnen doen. Doe je intervaltraining lekker in de frisse lucht met je instructeur, of maak gebruik van de comfortabele sportzalen van de Fit For Free clubs.

Je vindt onze clubs door de hele stad. Zo kun je lekker na je werk nog even gaan sporten en je hoofd goed leegmaken met een uitdagende Bootcamp sessie. Na afloop heb je veel calorieën verbrand en al je spieren aan het werk gezet. Met 1 abonnement heb je onbeperkt toegang tot meer dan 90 Fit For Free clubs. Kijk dus bij welke club je je thuisvoelt en meld je aan voor je eerste Bootcamp les.

Functioneel trainen

Wil je een gratis bootcamp les volgen in de club?

Wat is Bootcamp?

Bootcamp is een trainingsmethode waarbij je uitdagende oefeningen uitvoert. Daarbij werk je aan je uithoudingsvermogen, lenigheid en kracht. Met een Bootcamp les train je je hele lichaam, dus je gebruikt zoveel mogelijk spieren.

Van leger workout naar de fitnessclubs

Bootcamp is afgeleid van een zware trainingsmethode uit het Amerikaanse leger. Deze methode werd aangepast voor fitnessclubs, maar het is zeker wel een pittige training gebleven. Een bootcamp training bestaat vaak uit intervaltraining, hardlopen en bepaalde fitnessoefeningen. Zoals bijvoorbeeld  squatten, opdrukken, lunges, planken, sit ups en burpees.

Veel variatie met Bootcamp

Met een Bootcamp training verbeter je je algemene conditie en kracht en je verbrandt veel calorieën. Het is dus ook geschikt als je wilt afvallen. De ene keer doe je alleen oefeningen waarbij je je eigen lichaamsgewicht gebruikt. De andere keer gebruik je gewichten of gebruik je voorwerpen om je spieren te versterken. Dat maakt de Bootcamp groepslessen heel afwisselend.

Full body workout 

Bootcamp kan een goed alternatief zijn voor fitness en cardiotraining. Je traint je uithoudingsvermogen en versterkt je spieren als je een pittige Bootcamp workout doet. Wil je specifieke spiergroepen trainen, dan kun je naast Bootcamp ook fitness doen. Met een Fit For Free abonnement combineer je eenvoudig groepslessen Bootcamp met fitness, voor een complete training.

Wanneer is Bootcamp geschikt voor jou?

Bootcamp bij onze Fit For Free clubs in Amsterdam is een prima training als jij samen met anderen flink wilt werken aan je conditie en kracht. Heb jij ook wat te lang op de bank gezeten en wordt het weer tijd om fitter te worden? Kom dan een keertje Bootcampen bij een van de Fit For Free clubs in Amsterdam.

De voordelen van een Bootcamp groepsles

Bij Fit For Free bieden we groepslessen Bootcamp aan. In een groepsles helpt je instructeur je met de oefeningen en motiveer je elkaar. De voordelen van Bootcamp zijn:

  • Bootcamp is geschikt voor elk niveau

  • je verbrandt veel calorieën (gemiddeld tussen de 500 en 800 kcal per training)

  • de trainingen zijn afwisselend

  • je conditie gaat vooruit en je wordt sterker

De Bootcamp-oefeningen heb je na een paar lessen helemaal onder de knie. Wil je het eerst uitproberen? Vraag dan een gratis dagpas aan en kom een keertje proefsporten.

Indoor & Outdoor Bootcamp bij Fit For Free

Bootcamp kun je zowel binnen als buiten doen. Het kan soms heel fijn zijn om na een lange dag op kantoor lekker buiten in de frisse lucht een Bootcamp sessie te doen. Daarbij gebruik je alles wat je onderweg tegenkomt: bankjes, boomstammen, trappen…...Bij Fit For Free bieden we indoor en outdoor trainingen aan. 

Hoe ziet een Bootcamp les in Amsterdam eruit?

Een Bootcamp les bij de Fit For Free clubs in Amsterdam bestaat onder andere uit hardlopen, kracht oefeningen en intervaltrainingen. Tijdens de training doe je bijvoorbeeld op een hoog tempo squats en push-ups, maar ook touwtje springen kan onderdeel zijn van een Bootcamp training. 

Bootcamp betekent: afwisseling

Bij Bootcamp heb je veel mogelijkheden en dat maakt het leuk. Train bijvoorbeeld met kettlebells, corebags en medicine balls. Tijdens een outdoor Bootcamp zijn ook boomstammen, klimrekken of zelfs je mede-Bootcampers geschikt als trainingsmateriaal! Een enthousiaste, gecertificeerde groepsles instructeur leidt je door de oefeningen heen. 

De afwisselende trainingen, het sporten in teamverband en de enthousiaste instructeur houden je gemotiveerd en zorgen dat je niet opgeeft. Je traint bij Fit For Free altijd op je eigen niveau, waardoor de les geschikt is voor iedereen.

Waarom Bootcamp bij Fit For Free Amsterdam?

Bij Fit For Free volg je Bootcamp groepslessen van ongeveer 1 uur in groepen van zo’n 25 deelnemers. Iedereen is welkom en het maakt niet uit welk niveau je hebt. Je kunt het hele jaar door instromen en je lekker in het zweet werken met Bootcamp. Er zit altijd wel een club bij jou in de buurt waar je mee kunt doen.

Bootcampen op jouw manier

Bij Fit For Free Amsterdam train je op jouw manier, met abonnementen voor korte of langere tijd. Met je Fitness & Groepslessen abonnement volg je in de clubs onbeperkt groepslessen. Je mag bovendien gebruik maken van alle fitnessfaciliteiten. Naast Bootcamp kun je met je abonnement ook andere groepslessen volgen. 

Onbeperkt toegang tot de Fit For Free clubs

Met een Fit For Free Fitness & Groepslessen abonnement heb je altijd toegang tot meer dan 90 clubs in Nederland. Ook daar volg je onbeperkt groepslessen met dit abonnement. Je hoeft je groepsles Bootcamp dus niet over te slaan als je een weekje op vakantie gaat.

0 clubs gevonden

in de omgeving van Amsterdam

    Veelgestelde vragen over Bootcamp in Amsterdam

    Ik heb nog nooit intensief gesport. Kan ik meedoen met een Bootcamp les? Jazeker. Bootcamp staat bekend als een intensieve training, maar het is geschikt voor alle niveaus. Als je net begint, dan doe je de oefeningen zo goed als je kunt. Je zult zien dat je na een paar lessen jezelf steeds meer kunt uitdagen. De instructeur helpt je hierbij.

    Kan ik Bootcamp combineren met andere workouts? Ja. Bootcamp combineert uitstekend met andere sporten. Zo kun je met cardiotraining je conditie nog verder verbeteren. Wil je bepaalde spiergroepen verder versterken? Doe er dan Bodypump of krachttraining bij.

    Krijg je van Bootcamp een mooi lichaam? Dat kan zeker. Met Bootcamp train je namelijk je hele lichaam, dus bijvoorbeeld ook je core en je beenspieren. Bovendien verbrand je tijdens een training veel calorieën.

    Hoe vaak moet je Bootcamp doen om resultaat te behalen? Het wordt aangeraden om 2x per week Bootcamp te doen om zo de beste resultaten te behalen. Dit is een richtlijn en uiteraard mag je bij Fit For Free zo vaak komen sporten als je zelf wilt. Aanvullend kun je nog fitnessen of cardio workouts doen.

    Waar moet ik rekening mee houden als ik ga beginnen met Bootcamp? Je moet er rekening mee houden dat je jezelf tot het uiterste gaat inspannen. Als je net begint, probeer dan de oefeningen zo lang mogelijk vol te houden. Als je regelmatig lessen volgt, zul je steeds vlotter mee kunnen doen. Achteraf kun je last hebben van spierpijn, maar dat betekent ook dat je vooruitgang boekt.

    Is een Bootcamp training alleen geschikt voor mannen? Zeker niet. Zowel mannen als vrouwen kunnen meedoen met de Bootcamp groepslessen in onze clubs. Zowel beginners als gevorderde sporters zijn van harte welkom.

    Ik ga een Bootcamp les volgen, maar wat trek ik aan? Voor de indoor lessen is gewone sportkleding de beste outfit. Ga je een outdoor Bootcamp doen, dan raden we je aan om stevige sportschoenen te dragen. Sportkleding in laagjes is handig als het weer omslaat.

    Gratis workouts

    Download in de App StoreOntdek het op Google Play

    In de Fit For Free app vind je een groot aanbod aan gratis workouts voor thuis of in de gym. Download de App via de App Store of Google Play.

    Fit For Free App