Pilates in Amsterdam

Pilates in Amsterdam

Amsterdam is een echte sportstad. Als je sport, dan helpt een goede houding om fit te blijven. Pilates is een uitstekende manier om je houding te verbeteren en je lichaamsbewustzijn te vergroten.

Over Pilates in Amsterdam

Heb je ook zo’n zin om te bewegen? Stap dan eens binnen bij Fit For Free in Amsterdam. Zo kun je bij onze Amsterdamse clubs groepslessen Pilates volgen. Bij ons train je het hele jaar door en iedereen is welkom in onze clubs. 

Gezellig samen sporten

Tijdens een groepsles Pilates werk je in een groep heel gericht aan je kracht, balans en een goede lichaamshouding. Samen sporten is bovendien gezellig en je motiveert elkaar. Het voordeel van Fit For Free is dat je met een abonnement fitness en groepslessen combineert. Wissel bijvoorbeeld Pilates af met fitness of yoga. 

Onze Amsterdamse clubs werken allemaal met gediplomeerde instructeurs. De oefeningen worden regelmatig aangepast, zodat de lessen leuk en interessant blijven. In de club zijn alle benodigde materialen voor je les aanwezig. Zelf meenemen mag natuurlijk ook.

Yoga les

Wil je een gratis pilates les volgen in de club?

Wat is Pilates?

Pilates is een fitnessmethode die aan het begin van de 20e eeuw is bedacht door Joseph Pilates. Joseph Pilates leed in zijn jeugd aan reuma en was op zoek naar een manier om soepel te blijven. Hij ontwikkelde verschillende oefeningen en zo ontstond een innovatieve, veilige en effectieve vorm van bewegen die we kennen als Pilates.

Sterkere spieren, minder stress 

Pilates bestaat uit low impact oefeningen die zorgen voor meer flexibiliteit, kracht en uithoudingsvermogen. Als je het regelmatig doet, dan wordt je buik strakker. Je krijgt ook een betere houding omdat je rug en wervelkolom stabieler worden. De focus op je oefeningen zorgt bovendien dat je minder last hebt van stress.

Heb je last van een sportblessure? Dan kun je met Pilates heel gericht bepaalde spiergroepen trainen. Door aanpassing van de low impact oefeningen krijgen je spieren beter de kans om te herstellen. Op die manier beperk je het verlies van spierkracht zoveel mogelijk.

Kun je afvallen met Pilates?

Pilates richt zich niet speciaal op afvallen. Heb je geen gezond gewicht? Dan kun je met Pilates je spieren sterker maken en je houding verbeteren. Pilates is verder een goede manier om een gezond gewicht te behouden. Deze low impact training is geschikt om je figuur strakker te maken en je spieren te verstevigen.

Wanneer is Pilates geschikt voor jou?

Bij Pilates doe je low impact oefeningen op een laag tempo. Dat betekent dat Pilates zeer geschikt is als je last hebt van gewrichtsklachten. Daarnaast is deze vorm van fitness iets voor jou als je wilt werken aan je houding, kracht, coördinatie, flexibiliteit, balans en ademhaling. 

Verbeter je houding met Pilates

Met Pilates oefeningen werk je aan het versteviging van je core, maar ook de rest van je lichaam. Omdat je aan een goede lichaamshouding werkt, zul je minder last hebben van klachten en pijn die te maken hebben met een verkeerde houding. Pilates is dan ook een prima aanvulling op bijvoorbeeld yoga, hardlopen of andere sporten.

Groepsles Pilates bij Fit For Free 

Bij Fit For Free volg je Pilates groepslessen voor elk niveau. Het maakt niet uit of je net begint of dat je al meerdere lessen hebt gevolgd. Je kunt bovendien op elk moment van het jaar instromen. Onze clubs hebben ruime openingstijden, zodat er altijd wel een Pilates les is die past in jouw agenda.

Old school Pilates

Bij Fit For Free volg je old school Pilates. Dat betekent dat je de oefeningen uitvoert op een matje op de grond. We gebruiken geen apparaten, zoals bijvoorbeeld bij reformer Pilates wel het geval is. Op de vloer leer je de oefeningen snel en op een goede manier.

Hoe ziet een Pilates groepsles in Amsterdam eruit?

Alles komt samen in de groepslessen Pilates bij Fit For Free: je werkt aan je houding, kracht, coördinatie, flexibiliteit, balans en ademhaling. Pilates is een trainingsmethode die je lichaam en geest in balans brengt. Je traint je lichaam met precisie, concentratie en controle. Je bent je bewust van elke spier die je aanspant. 

Oefeningen met maximaal effect

Tijdens de les doe je vooral grondoefeningen voor je:

  • rugspieren,

  • buikspieren,

  • dijbeenspieren

  • en bilspieren. 

Hiermee versterk je je core waardoor je houding automatisch beter wordt. We gebruiken geen apparaten tijdens onze Pilates-lessen. Bij de uitvoering van de oefeningen volg je de aanwijzingen op van onze ervaren en enthousiaste instructeurs. Zij doen de bewegingen en houdingen voor. Zo bereik je met de oefeningen het maximale effect.

De groepslessen duren ongeveer een uur. De lessen worden gegeven in onze zalen die speciaal zijn ingericht voor groepslessen. We gebruiken tijdens de les rustige muziek die je concentratievermogen ondersteunt. Je komt heerlijk stressvrij de les weer uit!

Waarom Pilates bij Fit For Free Amsterdam?

Allereerst zijn onze groepslessen super motiverend en lekker actief. Je hoeft niet zelf te bedenken welke oefeningen je doet. Je doet gewoon mee met de groep. Zo kun je je perfect concentreren op je lichaam en ademhaling.

In Amsterdam kun je terecht bij 11 Fit For Free clubs in verschillende delen van de stad. Dus of je nou in Amsterdam Noord, Zuid, Oost of West woont: kom lekker sporten bij Fit For Free! Boek met je Fitness & Groepslessen abonnement je lessen bij een van onze clubs via de gratis Fit For Free app. Daar vind je ook videolessen en work-outs. 

Probeer ook een groepsles Pilates!

Met ons Fitness & Groepslessen abonnement kun je onbeperkt meedoen met elke groepsles die onze clubs aanbieden. Zo kun je ook een keer bij een andere club aan een groepsles meedoen. Met een dagpas kun je een Pilates les volgen om te kijken of je het leuk vindt. Of kies meteen voor een Fitness & Groepslessen abonnement waarmee je onbeperkt kunt meedoen met fitness, live groepslessen (binnen en buiten), Small Group trainingen en Virtual lessen. 

0 clubs gevonden

in de omgeving van Amsterdam

    Veelgestelde vragen over Pilates in Amsterdam

    Wat is het verschil tussen yoga en Pilates? Een van de belangrijkste verschillen tussen yoga en pilates is dat yoga kan worden gebruikt om de flexibiliteit van je lichaam te verbeteren. Yoga zal ook geleidelijk de flexibiliteit van je gewrichten vergroten. Pilates richt zich meer op de ontspanning van gespannen spieren en versterking van je spieren.

    Hoe vaak moet je Pilates les volgen? Als je 2x per week aan Pilates doet, bouw je sterke spieren op. Je traint je buik-, rug-, dijbeen- en bilspieren die daardoor steeds sterker worden. Zo kun je de intensiteit van de oefeningen geleidelijk verhogen.

    Krijg je van Pilates een platte buik? Pilates versterkt zeker je buikspieren, maar het versterkt ook de ademhalingsspieren, buik-, rug-, dijbeen- en bilspieren. Tijdens de les kan je instructeur de focus leggen op benen, armen of buikspieren. Het doel is uiteindelijk dat je je sterker en beter in balans voelt.

    Kun je Pilates doen als je overgewicht hebt? Pilates is geschikt voor iedereen en voor alle leeftijden. Als je overgewicht hebt, dan is Pilates extra interessant voor jou. Het vergroot namelijk de kracht en coördinatie van je core spieren. Dit zijn de buik- rug en bekkenspieren die de wervelkolom en organen ondersteunen.

    Ben ik te oud voor Pilates? Je bent nooit te oud voor Pilates. Ook als je wat ouder bent, kun je het gerust beoefenen. De oefeningen hebben een lage impact en je houdt steeds de controle over je spieren. Je evenwicht verbetert en je houding wordt rechter. Dat is positief voor elke leeftijd.

    Gratis pilates lessen

    Download in de App StoreOntdek het op Google Play

    In de Fit For Free App vind je pilates lessen en talloze andere workouts die je vanuit huis kan volgen. Download de App voor Android of iOS via de bovenstaande knoppen.

    Fit For Free App