Intensief sporten in de buitenlucht met bootcamp

Geplaatst op: 
20 maart 2019

De lente is aangebroken: de zonnestralen laten zich weer zien en de temperaturen stijgen. Wat denk je ervan om je training naar buiten te verplaatsen? Goed idee, want zo kun je aan je sportieve leefstijl werken terwijl je van het lekkere weer geniet. Met een bootcamples train je je hele lichaam en doe je afwisselende oefeningen. En dat allemaal in de buitenlucht. Hoe zo’n les gaat en wat dat voor jou betekent? Dat lees je in deze blog. 

Wat voor oefeningen doe je bij een bootcamples?

Bootcamplessen brengen veel variatie in je work-outs. Geen enkele les is namelijk hetzelfde. Je doet korte, inspannende opdrachten die makkelijk uit te voeren zijn. Maar vergis je niet: deze oefeningen testen je uithoudingsvermogen en vergen veel spierkracht. Squats, deadlifts, lunges en sprints komen bijvoorbeeld veel terug in de training. Naast je eigen lichaamsgewicht worden ook voorwerpen als boomtakken, bankjes en kettlebells ingezet als trainingsmateriaal. Zo kun je het nog uitdagender maken. Wil je dus het gevoel hebben dat je écht gesport hebt in de buitenlucht? Dan is bootcamp een ideale work-out voor je.

Waarom bootcampen?

Van oorsprong is bootcamp een spierversterkende, intensieve training voor het Amerikaanse leger, met als doel efficiënt en snel resultaat te boeken. Nu zullen wij je de militaire drills besparen, maar een pittige training is het wel. Gemiddeld duurt een les een half uur tot een uur, waarin je een parcours doorloopt dat opgezet is door je fitnessinstructeur. Je traint je hele lichaam. Doordat je in een groep traint, heb je meer uithoudingsvermogen. Daarom train je intensiever dan wanneer je alleen zou trainen. Snel en efficiënt dus!

Beginnend of gevorderd bootcamper? Iedereen kan meedoen

Het maakt niet uit of het je eerste keer bootcampen is, of dat je al vaker hebt meegedaan. Je kunt zelf kiezen hoe zwaar je de training maakt. Ben je bijvoorbeeld een beginnend bootcamper? Dan voer je de oefeningen alleen met je eigen lichaamsgewicht uit. Ben je een gevorderd bootcamper? Je kunt de oefeningen verzwaren met bijvoorbeeld een kettlebel. De instructeur zorgt voor alle materialen en houdt je in de gaten. Zo weet je zeker dat je de oefeningen goed uitvoert en er geen blessures aan overhoudt!

Bootcamp bij Fit For Free

Wil je ook eens een bootcamples proberen? We zien je graag! Vraag bij jouw club na of en wanneer de bootcamplessen worden gegeven. Ben je nog geen lid? Geen probleem, je kunt het ook een keertje vrijblijvend proberen met een proefles.

Gerelateerde berichten

Tips voor sporten in warm weer

Sporten met warm weer: hoe doe je dat?

26 juni 2019 - Fitness & weetjes

Wow, wat een temperaturen deze week! De zomer is een paar dagen geleden officieel van start gegaan en de zon laat zich al volop zien. Heb jij er al van genoten? Met dit zomerse weer kan het sporten er nog weleens bij inschieten. Het is warm, bewegen is daardoor vermoeiend en de verleiding om op het strand van de zon te genieten is groot. Hoe blijf je toch gemotiveerd om te sporten in de zomer? En hoe sport je als het warm is? We geven je 4 tips om fit te blijven in deze warme zomer. 

Lees verder
Tips om een hongergevoel tegen te gaan

8 tips om zonder honger af te vallen

29 mei 2019 - Fitness & weetjes

Ben je bezig met afvallen, maar verlang je constant naar die heerlijke gevulde koeken of dik belegde broodjes?
Je hebt net gegeten, maar je krijgt niet veel later alweer trek. Het lijkt onmogelijk om gewicht te verliezen als je maag niet stil te krijgen is. Je moet op je calorieën letten, maar voor je het weet sta je alweer voor de (koel)kast. Het is gelukkig niet nodig om honger te lijden als je wilt afvallen, maar we begrijpen dat je het constante hongergevoel vervelend vindt. In deze blog geven we daarom je 8 tips om je hongergevoel te verminderen.

Lees verder
Dit is waarom je niet verder afvalt

Kan je lichaam stoppen met afvallen?

7 mei 2019 - Fitness & weetjes

Herken je deze situatie? Je bent een tijdje bezig met afvallen en het gaat best goed. Je let op je eten, je sport en houd je calorie-inname in de gaten. Maar op den duur raak je geen grammetje meer kwijt. Dat kan heel erg frustrerend zijn. Waarom val je niet meer af? Sommige mensen zeggen dat je lichaam in spaarstand staat. Dat betekent dat je lichaam efficiënter omgaat met energie omdat het op overlevingsmodus over is gegaan. Maar is dat wel zo? Kan je lichaam op spaarstand overgaan als je bezig bent met afvallen? Dat lees je in deze blog.

Lees verder