Intensief sporten in de buitenlucht met bootcamp

Geplaatst op: 
20 maart 2019

De lente is aangebroken: de zonnestralen laten zich weer zien en de temperaturen stijgen. Wat denk je ervan om je training naar buiten te verplaatsen? Goed idee, want zo kun je aan je sportieve leefstijl werken terwijl je van het lekkere weer geniet. Met een bootcamples train je je hele lichaam en doe je afwisselende oefeningen. En dat allemaal in de buitenlucht. Hoe zo’n les gaat en wat dat voor jou betekent? Dat lees je in deze blog. 

Wat voor oefeningen doe je bij een bootcamples?

Bootcamplessen brengen veel variatie in je work-outs. Geen enkele les is namelijk hetzelfde. Je doet korte, inspannende opdrachten die makkelijk uit te voeren zijn. Maar vergis je niet: deze oefeningen testen je uithoudingsvermogen en vergen veel spierkracht. Squats, deadlifts, lunges en sprints komen bijvoorbeeld veel terug in de training. Naast je eigen lichaamsgewicht worden ook voorwerpen als boomtakken, bankjes en kettlebells ingezet als trainingsmateriaal. Zo kun je het nog uitdagender maken. Wil je dus het gevoel hebben dat je écht gesport hebt in de buitenlucht? Dan is bootcamp een ideale work-out voor je.

Waarom bootcampen?

Van oorsprong is bootcamp een spierversterkende, intensieve training voor het Amerikaanse leger, met als doel efficiënt en snel resultaat te boeken. Nu zullen wij je de militaire drills besparen, maar een pittige training is het wel. Gemiddeld duurt een les een half uur tot een uur, waarin je een parcours doorloopt dat opgezet is door je fitnessinstructeur. Je traint je hele lichaam. Doordat je in een groep traint, heb je meer uithoudingsvermogen. Daarom train je intensiever dan wanneer je alleen zou trainen. Snel en efficiënt dus!

 
Beginnend of gevorderd bootcamper? Iedereen kan meedoen

Het maakt niet uit of het je eerste keer bootcampen is, of dat je al vaker hebt meegedaan. Je kunt zelf kiezen hoe zwaar je de training maakt. Ben je bijvoorbeeld een beginnend bootcamper? Dan voer je de oefeningen alleen met je eigen lichaamsgewicht uit. Ben je een gevorderd bootcamper? Je kunt de oefeningen verzwaren met bijvoorbeeld een kettlebel. De instructeur zorgt voor alle materialen en houdt je in de gaten. Zo weet je zeker dat je de oefeningen goed uitvoert en er geen blessures aan overhoudt!

Bootcamp bij Fit For Free

Wil je ook eens een bootcamples proberen? We zien je graag! Vraag bij jouw club na of en wanneer de bootcamplessen worden gegeven. Ben je nog geen lid? Geen probleem, je kunt het ook een keertje vrijblijvend proberen met een proefles.

Gerelateerde berichten

Duo work-out

Samen in shape met deze duo work-out

10 april 2019 - Fitness & weetjes

Kun je soms wel een duwtje in de rug gebruiken om tóch maar je work-out te doen? Als je met je sportmaatje de afspraak hebt staan om te sporten is het een stuk lastiger om af te zeggen. Om jullie training nog leuker te maken hebben we een duo work-out voor je klaarstaan, zo wordt sporten een stuk gezelliger. Trainer Mitch legt je in dit schema precies uit hoe je de oefeningen uitvoert voor het beste resultaat.

Lees verder
Cardiotraining of krachttraining om af te vallen

Welke training moet je doen om af te vallen?

26 maart 2019 - Fitness & weetjes

Droom je al over je summer body? Of wil je gewoon lekker in je vel zitten? Sporten helpt bij het afvallen. Maar wat voor training moet je nu doen om de calorieën kwijt te raken? Is rennen op de loopband de manier, of kun je beter in de gewichten gaan hangen? In deze blog lees je hoe cardio- en krachttraining je helpen bij het afvallen. 

Lees verder
Fitness en sport combineren

Haal het beste uit je sportprestaties: zo combineer je je sport met fitness

5 maart 2019 - Fitness & weetjes

Als je fanatiek sport weet je dat het zaak is om je conditie op peil te houden. Dat doe je natuurlijk deels door netjes je trainingen af te werken en je wedstrijden zo goed mogelijk te spelen. Of je nou voetbalt, hockeyt of bijvoorbeeld hardloopt, bij trainingen gaat het voornamelijk om techniek. Om écht beter te worden in je sport heb je meer kracht, snelheid en conditie nodig. Naast je (team)sport is fitnessen dus zeker een goed idee. Met een combinatie van krachttraining en conditietraining kun je namelijknog beter presteren in je sport. 

Lees verder