Zo pak je je sportritme na je vakantie weer op

Geplaatst op: 
21 augustus 2019

Heb je lekker van je vakantie genoten? Ben je ver weg geweest, of heb je je ontspanning dicht bij huis gezocht? Waar je je vakantie ook hebt gevierd, we kunnen ons voorstellen dat het sporten in je vakantie erbij is ingeschoten en dat je veel lekkere hapjes, drankjes en strandligsessies hebt gehad. Nu de vakantie is afgelopen ben je weer terechtgekomen in het gewone werk- of studieleven. Het dagelijkse ritme weer oppakken is al moeilijk genoeg, hoe zorg je er nu voor dat je ook het sportritme weer te pakken krijgt? Lees snel verder in deze blog! 

Vaak betekent de zomervakantie een tijd van luieren, een paar drankjes op het terras drinken, gezellig barbecuen met vrienden en familie en sneller een work-out overslaan. Dat is helemaal niet erg, je vakantie is ervoor om uit te rusten en vakantie-activiteiten te doen. Na deze relaxte periode is het tijd om het sporten weer op te pakken, en daar helpen wij je bij. 

Doe het Fit Start introcutieprogramma (opnieuw) 

Met ons gratis Fit Start introductieprogramma bouw je binnen 13 weken een sportritme op. Met ons introductieprogramma helpen we je bij het behalen van je doel. Door te komen én blijven sporten verdien je stempels. Heb je je stempelkaart vol? Dan krijg je van ons een leuk cadeautje, als beloning voor je harde werk. Na deze 13 weken is sporten geen verplichting meer, maar een gewoonte. Omdat je een ritme opgebouwd hebt, zit het sporten zodanig in je systeem dat het raar aanvoelt als je niet gaat. Heb je Fit Start al eens eerder gedaan? Geen probleem, je kunt het gewoon opnieuw doen. Als lid mag je altijd kosteloos gebruikmaken van ons Fit Start introductieprogramma, vraag er gerust naar aan de balie van jouw club.

Bepaal nieuwe sportdoelen of schaaf je oude bij

Om motivatie te vinden om na je luie periode weer regelmatig naar de sportschool te gaan, kun je een nieuw sportdoel opstellen. Is er bijvoorbeeld een leuk hardloopevenement bij jou in de buurt in het najaar? Of een zwemwedstrijd voor het goede doel? Schrijf je meteen in, dan kun je er niet onderuit en heb je een datum om naartoe te sporten. Doe je liever niet mee aan deze activiteiten? Herzie je oude sportdoel(en) dan nog eens en bepaal of deze nog haalbaar zijn. Niets is zo demotiverend als een onhaalbaar doel. Je lichaam heeft wat tijd nodig om na je vakantie weer op gang te komen. Was je doel bijvoorbeeld eerst om voor de kerst 20 kilogram af te vallen, maar zijn er door je vakantie een aantal kilootjes bijgekomen? Bekijk dan eens of dat nog realistisch is. Wij helpen je graag met je sportdoel.

Geef jezelf een nieuwe sportoutfit cadeau

Word jij er ook zo blij van om je nieuwe aanwinsten te kunnen showen? Schaf dan vooral een nieuwe sportoutfit aan. Je niet kunt wachten om je nieuwe shirt, broek en schoenen aan te doen, dat motiveert je extra om naar de sportschool te gaan en je nieuwe kleding uit te proberen. 

Ga weer terug naar je gezonde eetgewoontes

Tijdens je vakantie heb je natuurlijk volop genoten van heerlijke wijntjes op het terras, een verkoelend ijsje en vlees van de barbecue. Gezond eten schiet er tijdens de vakantie vaak bij in. Dat is niet erg, dat hoort erbij. Probeer na je vakantie wel weer in je gezonde voedingspatroon te komen. Eet bijvoorbeeld op vaste tijdstippen van de dag. Dat is niet alleen beter voor je gezondheid, het maakt het ook makkelijker om je sportritme weer op te pakken. 

Samen sporten werkt motiverend

Neem eens een sportmaatje mee, zodat jullie samen kunnen sporten! Naast dat het gezellig is en je bij kunt kletsen over je vakantie, is het ook een goede stok achter de deur. Samen sporten zorgt ervoor dat je consequent naar de sportschool gaat. Je sportmaatje afzeggen is lastiger dan tegen jezelf zeggen dat je 'vandaag even overslaat'. Maak gebruik van die sociale druk! ;) Is je sportmaatje geen lid van Fit For Free? Dan kan hij of zij gemakkelijk en snel een dagpas aanvragen, waarmee alle faciliteiten van de club uitgeprobeerd kunnen worden.

Zorg voor een positieve mindset

Van een lui ritme naar een sportief ritme is een aardige omslag. Wees daarom niet te streng voor jezelf als het trainen even niet zo lekker gaat. Blijf niet hangen in het negatieve baalmoment, maar houd in gedachten dat dit soort tegenslagen kunnen gebeuren. Morgen is er weer een dag, een dag waarin je je gezonde eetpatroon en training weer kunt oppakken. Focus je op momenten waar je wél positieve energie van krijgt en probeer het gewoon nog eens. 

We hopen dat je een fijne vakantie hebt gehad en dat je weer helemaal gemotiveerd bent om bij Fit For Free te komen trainen. Met deze tips bouw je binnen no-time weer een sportritme op. En vergeet het niet: wij helpen je er graag bij! 

Gerelateerde berichten

Sporten met een sportschema

Waarom sporten met een persoonlijk schema helpt

7 augustus 2019 - Fitness & weetjes

Zit je helemaal in het relaxte vakantieritme, waarbij je minder vaak naar de sportschool gaat dan je eigenlijk wil? Mis je uitdaging in je sportsessies? Of wil je nu écht gaan beginnen met je sportieve leefstijl, maar vind je het lastig om te bepalen met wat en hoe je dat gaat doen? Een persoonlijk sportschema helpt je in je trainingen. Zo ga je doelgericht aan de slag met je sportdoel en zie je resultaat. In deze blog leggen we uit wat de voordelen zijn van trainen met een persoonlijk sportschema.

Lees verder
Tips voor sporten in warm weer

Sporten met warm weer: hoe doe je dat?

26 juni 2019 - Fitness & weetjes

Wow, wat een temperaturen deze week! De zomer is een paar dagen geleden officieel van start gegaan en de zon laat zich al volop zien. Heb jij er al van genoten? Met dit zomerse weer kan het sporten er nog weleens bij inschieten. Het is warm, bewegen is daardoor vermoeiend en de verleiding om op het strand van de zon te genieten is groot. Hoe blijf je toch gemotiveerd om te sporten in de zomer? En hoe sport je als het warm is? We geven je 4 tips om fit te blijven in deze warme zomer. 

Lees verder
Tips om een hongergevoel tegen te gaan

8 tips om zonder honger af te vallen

29 mei 2019 - Fitness & weetjes

Ben je bezig met afvallen, maar verlang je constant naar die heerlijke gevulde koeken of dik belegde broodjes?
Je hebt net gegeten, maar je krijgt niet veel later alweer trek. Het lijkt onmogelijk om gewicht te verliezen als je maag niet stil te krijgen is. Je moet op je calorieën letten, maar voor je het weet sta je alweer voor de (koel)kast. Het is gelukkig niet nodig om honger te lijden als je wilt afvallen, maar we begrijpen dat je het constante hongergevoel vervelend vindt. In deze blog geven we daarom je 8 tips om je hongergevoel te verminderen.

Lees verder