Conditie opbouwen door cardio training

Cardio training zorgt ervoor dat je een betere conditie en uithoudingsvermogen ontwikkelt. Een goede conditie heeft een positief effect op je lichaam en geest! Zo zal een goede conditie zorgen voor: 

  • een beter uithoudingsvermogen;
  • een verhoogde weerstand;
  • minder kans op hart- en vaatziekten.

Sporten is de basis voor het krijgen én behouden van een goede basisconditie. Wil jij je conditie en je fysieke uithoudingsvermogen verbeteren? Dan raden wij je aan om minimaal 3x per week een uur aan cardio training te doen.

Tips om je conditie op te bouwenConditie en cardio training bij Fit For Free

Om snel een goede conditie op te bouwen is het van belang dat je tijdens je training je grenzen blijft verleggen! Dit kun je doen door:

  • Verleng je training iedere keer met 5 minuten, of voer de intensiteit bij iedere training op. 
  • Probeer ook eens een interval training waarbij je de intensiteit tijdens je training afwisselt. 
  • Ook het regelmatig afwisselen van je oefeningen is van belang bij het verbeteren van je conditie. Wissel bijvoorbeeld de cross-trainer eens af met de loopband of de fiets.

Een goede warming-up en cooling-down zijn bij conditietraining van groot belang. Bouw daarom je training 5-10 minuten op in een rustig tempo en sluit je training hier ook weer mee af. Vergeet tot slot niet om je lichaam voldoende rust te geven om te herstellen! Bouw je trainingen langzaam op en neem minimaal 1 dag rust tussen je trainingen. Op deze manier behaal je het beste resultaat!

Verschillende trainingsmogelijkheden

Het is belangrijk dat je een trainingsvorm kiest die bij je past. Cardio training kun je bij Fit For Free op vele manieren uitoefenen.

  • Zo is er een breed scala aan cardio apparatuur zoals loopbanden, cross-trainers, steppers, fietsen en roeiers.
  • Daarnaast is ook virtual spinning een goede manier om je conditie en algehele fysieke gezondheid te verbeteren. Het grote aanbod aan virtuele lessen zorgt iedere keer weer voor een uitdagende en gevarieerde manier van trainen.
  • Werk je liever in een groep aan je conditie? Dat kan! Fit For Free heeft een breed aanbod aan groepslessen die de focus leggen op het verbeteren van je conditie.

8,0

94% van de 3146 beoordelingen beveelt Fit For Free aan

Dit cijfer is gebaseerd op de beoordeling van onze leden, die hun ervaring hebben gedeeld via de onafhankelijke website van Klantenvertellen.nl.