Krachttraining

Versterk of bouw je spiermassa op met

Krachttraining

Wat is krachttraining?

Krachttraining is kortgezegd het versterken van de spiermassa in je hele lichaam! Dit doe je door spierversterkende oefeningen uit te voeren. Deze spierversterkende fitness oefeningen kan je zowel met losse gewichten als op de daarvoor bestemde fitness apparatuur doen. Het is maar net wat jij het prettigst vindt. Bij Fit For Free raden we iedereen (jong of oud, man of vrouw) aan om krachttraining in hun fitness schema te verwerken. Hoe werkt krachttraining? Bij krachttraining train je je spieren door middel van spierversterkende oefeningen. Doordat je korte, explosieve bewegingen maakt, moeten je spieren samentrekken. Hierdoor krijgen de spieren een prikkel, waardoor de omvang van je spiervezels toeneemt. Doordat je spiervezels dikker worden, kan je steeds zwaardere gewichten aan. Bouw je trainingen langzaam op, zodat je spieren steeds iets sterker worden. Op deze manier zorg je er ook voor dat je de beweging(en) probleemloos en op de meest verantwoorde manier kan uitvoeren. 

Voordelen van krachttraining Krachttraining kan een hulpmiddel zijn bij het afvallen en een manier om spierkracht op te bouwen. Dit zijn slechts twee voordelen van krachttraining. Hieronder hebben we nog een aantal pluspunten opgesomd;

  • Door krachttraining kweek je spieren;

  • Je traint het uithoudingsvermogen van je spieren;

  • Je lichaam wordt door krachttraining gestimuleerd om vet te verbranden;

  • Krachttraining kan ook helpen bij het revalideren na een nare blessure.

Krachttraining

Fit For Free heeft een breed aanbod aan faciliteiten, waardoor er altijd wel een manier van krachttraining bij zit, die bij jou past! 

  • Gebruiksvriendelijke kracht apparatuur: Maak tijdens je training gebruik van de krachtapparatuur van de topmerken Precor en Technogym.  

  • Free Weight Zone: Daag jezelf uit in de Free Weight Zone! Door te trainen met losse gewichten train je andere spieren. Dit komt doordat de beweging niet wordt begeleid door een apparaat. Hierdoor moeten je spieren iedere kleine beweging corrigeren.

  • Functioneel trainen: Doe spierversterkende oefeningen in de functionele- én FunXtion Zone. In deze ruimtes kan je duizenden oefeningen uitvoeren met je eigen lichaamsgewicht of met één van de fitnessattributen.  

  • Live groepslessen: Werk in groepsverband aan je kracht en conditie. Tijdens de les wordt je begeleid door een gecertificeerde groepslesinstructeur. Zo haal je het uiterste uit je training en ben je altijd verzekerd van de beste begeleiding.