Bram van Dijk - mensen die de wereld mooier maken (Fit For Free)

Corona: directeur landelijke fitnessketen zingt personeel en leden toe

Leiderdorp, 30 april 2020 - Van een beetje directeur mag je verwachten dat hij een bedrijf door een crisis leidt. Bram van Dijk, operationeel directeur van de landelijke fitnessketens Fit For Free en SportCity, doet daar een schepje bovenop. Hij schreef namelijk de song ‘Mensen die de wereld mooier maken’ om heel Nederland te bedanken, maar in het bijzonder de ruim 400.000 leden en duizenden medewerkers die werkzaam zijn bij beide fitnessketens. Ook zong hij het nummer, dat vanaf vandaag te beluisteren is op Spotify, zelf in.

Videoclip

Vandaag verstuurde Van Dijk een persoonlijke mail naar al het personeel en de honderdduizenden leden. Hierin deelt hij het nummer én roept hij iedereen op om die ene persoon te bedanken die de wereld volgens hen mooier maakt in deze corona-crisis. Dit bedankje kan vervolgens worden gefilmd en ingestuurd, waarna een professionele filmmaker er één inspirerende videoclip van maakt. Sinds de start van de crisis zijn de apps van Fit For Free en SportCity niet alleen toegankelijk voor leden maar mag iedereen gratis gebruik maken van de apps en bovendien meedoen met gratis online #woonkamerworkouts. Vanuit diezelfde gedachte mogen natuurlijk ook niet-leden iemand bedanken en hun film insturen. Het nummer en de videoclip is er voor ‘Alle mensen die de wereld mooier maken’.

Onwerkelijk

Ten gevolge van de corona-crisis moesten op 15 maart 2020  alle 124 sportclubs dicht. Deze crisis vraagt veel van iedereen, zowel van het personeel als van de leden. Bram van Dijk: “De berichtgeving over het coronavirus veranderde per dag, zeker in het begin. Dag in dag uit werkten we samen aan het zo veilig mogelijk houden van de clubs, maar op 15 maart moesten we alsnog al onze clubs sluiten. Onwerkelijk en iets wat ik nooit had gedacht te moeten meedelen aan mijn collega’s en onze leden”.

Sterke community

De steun, het begrip en het geduld vanuit de clubs en de leden bleken echter enorm. Van Dijk: “Collega’s uit de clubs sprongen in de bres voor hun leden en andersom. Ook kwamen er creatieve ideeën vanuit de leden. Het gevoel dat wij, Fit For Free en SportCity, samen met onze collega’s en leden écht een community vormen werd sterker dan ooit”.

De operationeel directeur wil met dit Nederlandstalige nummer zijn gevoel van dankbaarheid en trots uitspreken. “Het zijn de woorden die ik eerder niet kon vinden om mijn gevoel uit te leggen. Het is een hart onder de riem, een cadeau en een bedankje. Niet alleen voor alle collega’s en leden van onze vestigingen, maar voor iedereen in Nederland en daarbuiten, die hard aan het werk is zodat wij straks weer ‘normaal’ ons leven kunnen leiden. Ik hoop dat iedereen die dit nummer ontvangt, weet dat hij of zij de wereld mooier maakt.”

De song is te beluisteren via Spotify of hier te downloaden.

Einde bericht

Fit For Free maakt al ruim 10 jaar fitness toegankelijk voor iedereen. Inmiddels zijn er 96 clubs in Nederland, waardoor er vaak een Fit For Free club in de buurt te vinden is. Door de ruime openingstijden sporten leden wanneer het hen het beste uitkomt en altijd op hoogwaardige fitnessapparatuur. Fit For Free vindt het belangrijk dat er in iedere vestiging professionele begeleiding aanwezig is die hun leden op weg helpt en ervoor zorgt dat leden sportroutine ontwikkelen. Naast bovengenoemde service en faciliteiten biedt Fit For Free een uitgebreid pakket aan live groepslessen en gratis mini work-outs.

Over SportCity

SportCity staat garant voor een premium fitness ervaring in alle clubs in Nederland. Leden kiezen voor SportCity, omdat het de enige alles-in-een sportbestemming is waar persoonlijk contact centraal staat. Met behulp van een beweegplan op maat werken leden in een kwalitatieve en comfortabele fitness omgeving aan verbetering van hun sportprestaties. SportCity biedt een prettige familiaire sfeer met een verscheidenheid aan faciliteiten, waaronder high-end fitnessapparatuur, mywellness cloud, groepslessen, Body & Mind-faciliteiten, kinderopvang en een aangename horeca. De medewerkers zijn goed opgeleid en zorgen ervoor dat leden komen sporten en blijven sporten. Daarnaast dragen de apparatuur en de grote diversiteit in groepslessen als Yoga, Indoor Bootcamp, SuperCycle bij aan het lang en succesvol volhouden van een sportieve leefstijl. Natuurlijk met 100% resultaatgarantie! Ruim 93% van alle leden beveelt SportCity aan bij vrienden en kennissen.