Betalingen - Veelgestelde vragen

Vind snel je antwoord op vragen over betalingen bij Fit For Free. Door op onderstaande vragen te klikken spring je hier direct naar toe.

Staat jouw vraag er niet bij?

Dan staat jouw vraag wellicht bij een ander onderwerp van de veelgestelde vragen. Is dit niet het geval? Onze medewerkers staan telefonisch en/of per mail voor je klaar. Bekijk ons contactformulier hoe je ons het beste kunt bereiken.

Antwoord op je vraag

Hoe kan ik betalen? 
Betalingen gaan bij ons via automatische incasso. Fit For Free werkt niet met acceptgiro’s. Je kunt jouw openstaand bedrag overmaken via NL37ABNA0524797927 ten name van Fit For Free Beheer BV onder vermelding van je lidnummer en naam of betalen bij je club. 

Wanneer wordt er afgeschreven?
We schrijven de eerste keer binnen één week na de ingangsdatum van je abonnement af. Daarna schrijven we  afhankelijk van deze ingangsdatum de week voor de start van je nieuwe periode af. Je betaald dus vooruit. Heb je gebruik gemaakt van een actie met een gratis periode, dan wordt de eerste keer binnen één week na de ingangsdatum van je abonnement eventuele inschrijfkosten afgeschreven. 

In hoeveel termijnen kan ik betalen? 
Je kunt kiezen tussen een maandelijkse, jaarlijkse of twee jaarlijkse betaling van je abonnement.

Wat gebeurt er als een automatische incasso mislukt? 
Wat vervelend dat je automatische betaling is mislukt. Je openstaand bedrag wordt nu verhoogd met 1 euro voor de kosten van de mislukte incasso. Binnen 7 dagen bieden we het betaalverzoek voor de tweede en laatste keer aan. Mislukt ook de tweede poging wordt je openstaand bedrag nogmaals met 1 euro verhoogd. Voorkom meer extra kosten en maak het openstaande bedrag vandaag nog over of betaal bij je club.

Waarom ontvang ik een herinnering? 
Als ook de tweede keer je automatisch betaling is mislukt sturen we je een herinnering voor het openstaande bedrag van je abonnement, inclusief de kosten voor de mislukte incasso’s. Betaal eenvoudig en snel via https://payment.fitforfree.nl en voorkom meer extra kosten.

Waarom ontvang ik een SMS? 
We sturen je een herinnering via SMS als je je abonnement en kosten nog niet hebt betaald. Je kunt dan eenvoudig en snel betalen via iDEAL en je voorkomt hiermee meer extra kosten.

Wel betaald en toch een herinnering ontvangen? 
Heb je het volledige bedrag al betaald en toch een bericht ontvangen, dan kun je deze als niet verzonden beschouwen. Heb je meerdere aanmaningen van ons ontvangen? Kijk dan bij je afschrijvingen of je betaling aan ons is afgeschreven en stuur je bewijs van betaling naar [email protected].

Waarom ontvang ik een aanmaning? 
Als je automatische betaling is mislukt en je na het ontvangen van de herinnering nog niet hebt betaald sturen we je een aanmaning. De extra kosten hiervan kunnen oplopen tot € 40,-. Betaal eenvoudig en snel via https://payment.fitforfree.nl.

Hoe vraag ik een betalingsregeling aan?
Je kunt alleen telefonisch een betalingsregeling aanvragen via 0900 34 83 67 37 33 (gebruikelijke belkosten). We kijken dan samen even naar de mogelijkheden.

Bericht ontvangen van het incassobureau? 
Als je je schuld nog niet hebt betaald dragen we je schuld over aan incassobureau Ultimoo of Flanderijn. De kosten die het incassobureau hiervoor in rekening brengt zijn voor jouw rekening. Het incassobureau neemt contact met je op om betaalafspraken met je te maken. Heb je zelf vragen kun je telefonisch contact opnemen met het incassobureau. Het telefoonnummer van Ultimoo is +31 348 493 611. Het telefoonnummer van Flanderijn is +31 882 092 700.

Hoe wijzig ik mijn bankrekeningnummer?
Wijzig je rekeningnummer bij je club. Neem ter verificatie je legitimatie en betaalpas met het nieuwe rekeningnummer mee.