Corona maatregelen Fit For Free

Veelgestelde vragen

Nieuwe maatregelen

Let op: Onze 94 clubs gaan op 19 mei 2021 weer open

We weten dat trainen al een tijdje anders is dan je gewend bent. De verlengde lockdown zorgt ervoor dat onze clubs helaas nog even niet open mogen. Misschien heb je vragen rondom de huidige maatregelen? Onze klantenservice staat uiteraard klaar om deze te beantwoorden. Om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk antwoord hebt op een mogelijke vraag, hebben we hieronder alvast de veelgestelde vragen verzameld. 

Wil je deze eerst bekijken? Hopelijk is jouw vraag daarna direct beantwoord. Zo niet, neem dan gerust contact met onze klantenservice op. Dank voor je begrip en medewerking! 

Verlengde lockdown

Naar aanleiding van de persconferentie van dinsdag 04 mei is er door het kabinet besloten alle sportscholen gesloten te houden tot en met 18 mei 2021. Blijf in de tussentijd wel Fit! Check de Fit For Free-app voor oefeningen die je thuis of buiten kunt doen, met of zonder materialen.

PS Wil je altijd op de hoogte blijven van ons laatste nieuws, tips & tricks en fijnste deals? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en check geregeld onze blogpagina

Clubs

A. Zijn de clubs geopend?

Naar aanleiding van de persconferentie van dinsdag 04 mei 2021 is er door het kabinet besloten alle sportscholen gesloten te houden tot en met 18 mei 2021. Gedurende deze periode bieden we je oplossingen die jou in staat stellen toch te blijven sporten. Bekijk de Fit For Free-app voor workouts en online lessen die je thuis kunt doen, met of zonder materialen. 

B. Ik heb geen sportattributen thuis, kan ik materialen uit de club lenen in de tijd dat de clubs gesloten zijn? 

Het is niet mogelijk om tijdelijk materialen uit de clubs te lenen. Helaas ook niet in ruil voor borg.

Online aanbod

A. Wat bieden jullie in de tussentijd aan zodat ik in beweging kan blijven?

We vinden het ontzettend belangrijk dat iedereen actief bezig blijft gedurende onze tijdelijke sluiting, daarom blijven we ons aanbod aan online groepslessen uitbreiden. Deze lessen zijn gemakkelijk te boeken in de Fit For Free-app​. Ook bieden we online coaching aan. Dat zijn sessies in groepsverband of 1-op-1, waarin je zaken als voeding, spieropbouw, tips en trucs, trainingen, materialen en nog veel meer kunt bespreken met het Fit For Free team.

B. Hoe boek ik een online les?  

Wij bieden dagelijks een ruim aanbod online groepslessen aan die voor alle leden toegankelijk zijn. Zo boek je een online groepsles via de Fit For Free-app:

  • Open de app;

  • Ga naar ‘Boeken’;

  • Selecteer een club naar keuze;

  • Klik op 'Bevestigen';

  • Selecteer de gewenste dag en groepsles;

  • En… go!

C. Mag ik ook boeken bij andere Fit For Free-clubs?

Jazeker! Het is mogelijk om mee te doen aan de online groepslessen bij alle andere Fit For Free-clubs.

D. Hoe kan ik deelnemen aan de geboekte online les waarvan de boeking start met ‘NL'?

  • Zorg ervoor dat je Zoom gedownload hebt op je laptop, tablet of mobiele telefoon;

  • Sluit aan bij de online groepsles door DEZE LINK te volgen;

  • En… go!

E. Deelnemen aan een geboekte online, zonder 'NL' in de boeking? 

  • Zorg ervoor dat je Zoom gedownload hebt op je laptop, tablet of mobiele telefoon;

  • Wacht op de Zoom-uitnodiging die je van ons per mail krijgt*;

  • Sluit aan bij de coachingsessie door de link uit onze e-mail te volgen(!);

  • Aan de slag!

* vanaf een uur voor aanvang tot 15 minuten vóór aanvang van het tijdslot kan je een mail van ons verwachten met de Zoom-link.

F. Kan ik een onbeperkt aantal online groepslessen of coachingsessies boeken?

Je kunt 3 online groepslessen en 3 online coachingsessies tegelijk reserveringen. Zodra je een sessie of les hebt afgerond kun je direct een nieuwe boeken.

Abonnementen

A. Wat als ik me nu inschrijf, gaat mijn contract dan direct in? Of gaat het abonnement in per openingsdatum?

Als je je nu inschrijft gaat je lidmaatschap in vanaf de dag dat we de clubs weer mogen openen. Geplande openingsdatum: 19 mei 2021. 

B. Hoe zit het precies met het 8 weken ‘Terug naar Fit’ abonnement?

Het aantal dagen of weken dat je nog over had van je abonnement op 15 december 2020, de dag van sluiting, houd je tegoed. We verlengen de einddatum van je abonnement namelijk met eenzelfde periode. Daar hoef jij niets voor te doen! Zo kun je alsnog gebruik maken van je volledige 8-weken abonnement zodra onze clubs weer open zijn.

C. Klopt het dat er ondanks de lockdown mijn abonnementskosten geïncasseerd blijven worden? 

Je hebt betaald voor de periode tijdens de lockdown waarin je niet in de club kunt trainen. Om je tegemoet te komen in de weken dat je niet fysiek in je club kunt sporten, bieden we je de mogelijkheid om compensatie aan te vragen. Klik op deze link om je gegevens voor de compensatieregeling in te vullen. Wij zorgen er dan voor dat deze weken ‘toegang tot de club’ worden toegevoegd aan het einde van je abonnement.

Let op! Als je al compensatie hebt aangevraagd via de link en het formulier hebt ingevuld op onze website, dan hoef je nu niets te doen. Wij voegen de extra weken dan automatisch voor je toe aan het einde van je abonnement.

Opzeggen/herroepen

A. Gaat mijn wettelijke herroepingstermijn op pauze totdat jullie weer open zijn?

Dit loopt door als gebruikelijk. De wettelijke herroepingstermijn van 14 dagen loopt vanaf de dag dat je lid werd. Dit wettelijk recht kan dus niet op pauze worden gezet.

Compensatie

A. Wat wordt er aangeboden als compensatie voor de tijdelijke sluiting van de clubs?

Om je tegemoet te komen in de weken dat je niet fysiek in je club kunt sporten, bieden we je de mogelijkheid om compensatie aan te vragen. Klik op deze link om je gegevens voor de compensatieregeling in te vullen. Wij zorgen er dan voor dat deze weken ‘toegang tot de club’ worden toegevoegd aan het einde van je abonnement.

Let op! Als je al compensatie hebt aangevraagd via de link en het formulier hebt ingevuld op onze website, dan hoef je nu niets te doen. Wij voegen de extra weken dan automatisch voor je toe aan het einde van je abonnement.

B. Kan ik in de periode van sluiting gewoon opzeggen of pauzeren?

Jazeker, alle voorwaarden blijven van kracht. Let op: hier geldt de vooraf afgesproken opzegtermijn. Er zijn verschillende mogelijkheden afhankelijk van je contract:

  • Pauzeren: Deze optie is alleen van toepassing als je een Fit Vrij, Fit Zeker, Fit Smart of Fit Shared abonnement hebt. Binnen deze abonnementsvormen mag je eenmalig vier weken per jaar je contract pauzeren.

  • Opzeggen: Je kunt opzeggen per einddatum van je contract, altijd met een maand opzegtermijn. Wil je meer informatie over het opzeggen van je abonnement? Check dan deze link.

C. Wanneer gaat de compensatie in?

Als je compensatie hebt aangevraagd worden de weken van sluiting na opzegging van je contract toegevoegd en gaat deze periode in nadat het contract is beëindigd. Let op: houd rekening met een maand opzegtermijn.

D. Krijg ik een bevestiging met een datum tot wanneer ik kan sporten als ik compensatie heb aangevraagd?

Nee, we versturen geen aparte bevestigingsmail. Houd zelf goed in de gaten wanneer de einddatum van je contract is. Let op: de 22 weken compensatieperiode start op de einddatum van je contract en stopt automatisch

E. Ik heb me onlangs ingeschreven en heb nog recht op een aantal gratis weken. Krijg ik deze na opening nog?

Jazeker, alle voorwaarden blijven van kracht.

That's (F)it!

Onze klantenservice ontvangt naar aanleiding van de verlengde lockdown veel vragen. Weet dat wij ons uiterste best doen om iedereen zo snel mogelijk te beantwoorden. Heb je onlangs al contact opgenomen met onze klantenservice? Wacht dan nog even af, het Fit For Free team komt terug op alle mails die verstuurd zijn. 

Bedankt voor je begrip!