Opzeggen / herroepen - Veelgestelde vragen

Vind snel je antwoord op vragen over opzeggen of herroepen bij Fit For Free. Door op onderstaande vragen te klikken spring je hier direct naar toe.

Staat jouw vraag er niet bij?

Dan staat jouw vraag wellicht bij een ander onderwerp van de veelgestelde vragen. Is dit niet het geval? Onze medewerkers staan telefonisch en/of per mail voor je klaar. Bekijk ons contactformulier hoe je ons het beste kunt bereiken.

Antwoord op je vraag

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen? 
Wat jammer dat je er over nadenkt om je abonnement bij Fit For Free op te zeggen. Indien je een abonnement met een looptijd van 1 of 2 jaar hebt, dan kan het contract na afloop van de eerste 12 maanden op ieder moment worden opgezegd met een opzegtermijn van 1 maand. Dit betekent dat als je onmiddellijk na 12 maanden opzegt, jouw contract na de 13e maand eindigt. Het opzeggen van je abonnement kan bij jouw club of online via Mijn Fit For Free of het online opzeg-/ herroepingsformulier. Voor meer informatie check onze algemene voorwaarden.

Wordt mijn abonnement stilzwijgend verlengd?
Indien je een abonnement met een looptijd van 1 of 2 jaar hebt, kan het contract na afloop van de eerste 12 maanden op ieder moment worden opgezegd met een opzegtermijn van 1 maand. Dit betekent dat als je onmiddellijk na 12 maanden opzegt, jouw contract na de 13e maand eindigt. Zeg je je lidmaatschap niet op, dan loopt je abonnement gewoon maandelijks door. Voor meer informatie check onze algemene voorwaarden.

Kan ik mijn inschrijving herroepen?
Herroepen kan, als je je online hebt ingeschreven, binnen 14 dagen. Heb je je niet online ingeschreven en heb je nog geen gebruik gemaakt van je abonnement? Dan kun je binnen 7 dagen je abonnement herroepen. Zie ook de algemene voorwaarden. Herroepen van je inschrijving kan bij jouw club of online via Mijn Fit For Free of het online opzeg-/ herroepingsformulier.

Moet ik na het beëindigen van mijn abonnement mijn ledenpas inleveren?
Je hoeft je pas niet in te leveren.

Wil je opzeggen en betaal je per jaar? 
Heb je na de einddatum van je contact opgezegd en je nieuwe periode al voldaan? Dan betalen we het verschil tussen de einddatum van je abonnement en de betaalde periode aan je terug.

Kan ik mijn 2-jarige contract eerder beëindigen?
Het is mogelijk om je 2-jarige contract ná het eerste jaar maandelijks op te zeggen. Bij een 2-jarig contract ontvang je iets meer korting dan bij een 1-jarig contract. We veranderen dan de korting van je 2-jarige contract naar de korting van een 1-jarig contract. Dit verschil brengen we achteraf bij je in rekening.

Voorbeeld: je hebt een 2-jarig contract afgesloten tegen het supervoordelige tarief van € 16,99. Zeg je deze na 1 jaar al op, dan had je tarief dus eigenlijk € 19,99 moeten zijn (tarief van een 1-jarig contract). Het verschil a 12 x € 3 = € 36 dien je dan nog wel te betalen.

Hoe snel kan ik gebruik maken van een actieperiode na opzegging van mijn abonnement?
Nadat je je abonnement hebt opgezegd, kun je direct gebruikmaken van een actie. Als je je abonnement herroept, dan geldt een rustperiode van 3 maanden. In deze periode kun je geen gebruikmaken van een nieuwe actie.