Fit For Free nieuwe maatregelen 5 juni 2021

Veelgestelde vragen

Versoepelingen vanaf 26 juni

Versoepelingen vanaf 26 juni

Meer ruimte in de club

Misschien heb je vragen rondom de huidige maatregelen en het trainen in het de club. Onze ledenservice staat uiteraard klaar om deze te beantwoorden. Om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk antwoord hebt op een mogelijke vraag, hebben we hieronder alvast de veelgestelde vragen verzameld. Check deze vooral even eerst, hopelijk is jouw vraag dan meteen beantwoord. Zo niet, neem dan gerust contact met onze ledenservice op. Wil je altijd op de hoogte blijven van ons laatste nieuws, tips & tricks en fijnste deals? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief

Clubs

A. Zijn de clubs geopend?

Jazeker, al onze clubs zijn weer open. Binnen sporten en groepslessen zijn weer toegestaan.

Faciliteiten

A. Mag ik gebruikmaken van douche en kleedkamer?

Yes! Je kunt weer gebruik maken van de kleedkamers en douches.

B. Mag ik gebruikmaken van het toilet?

De toiletgroepen (mannen en vrouwen gescheiden) zijn weer volledig toegankelijk. We vragen je na gebruik je handen wassen en te desinfecteren. Op elk toilet is desinfectiemiddel beschikbaar.

C. Kan ik gebruikmaken van de kluisjes?

Zeker! Je kunt gebruikmaken van de kluisjes.

D. Is de zonnebank open? En de sauna?

De zonnebank en de sauna zijn weer open. Voor de sauna geldt dat er (net als in de rest van de club) onderling 1,5 meter afstand gehouden moet worden. Dit betekent dat een maximaal aantal leden per keer van de sauna gebruik kan maken.

E. Kan ik gebruikmaken van de social corner?

Ja! Vanaf 26 juni is de social corner weer open. Houd ook hier alsjeblieft rekening met de ‘1,5 meter regel’. Verder schrijft de overheid nog even voor dat iedereen moet zitten op een beschikbare zitplaats. Als alle plaatsen bezet zijn, kun je dus even geen gebruik maken van de social corner. Uiteraard bieden wij jou dan graag een coffee-to-go aan!

Veiligheid in de club

A. Welke maatregelen nemen jullie? En wat kan ik zelf doen?

Je kunt gewoon lekker trainen in de club. Wel vragen we je om extra aandacht te geven aan het volgende:

  • Boek je training van tevoren in onze app.

  • Kun je niet komen, zorg dan dat je je afmeldt - zo kan iemand anders in jouw plaats komen trainen.

  • Mocht het lukken, kom dan eens trainen tijdens daluren (11:00 tot 17:00 uur). Het is dan minder druk in de club, je hebt meer ruimte voor jezelf en zo geef je andere sporters - die voornamelijk ‘s avonds kunnen sporten - ook de mogelijkheid om te trainen.

  • Blijf voor en na gebruik de apparaten en materialen schoonmaken. In onze clubs vind je voldoende desinfectiemiddel en schoonmaakdoekjes.

  • Houd onderling 1,5 meter afstand.

  • Blijf thuis als je klachten hebt.

B. Welke richtlijnen volgen jullie?

Wij volgen de richtlijnen van het kabinet en staan in nauw contact met NL Actief - de branchevereniging van erkende ondernemende sport- en beweegbedrijven in Nederland.

C. Het is toch erg druk in de club, wat doen jullie hieraan?

Onder andere door het boeken van de training via de app, weten wij hoeveel leden er in de club zijn. We zijn blij met de nieuwe versoepelingen. We vragen je wel om de nog geldende maatregelen, die horen bij de richtlijnen van het kabinet, na te leven.

Mocht je het toch te druk vinden, dan zijn er een aantal dingen die je kunt doen:

  • Boek je workout tijdens daluren. Tussen 11:00 uur en 17:00 uur is het vaak rustiger in je club.

  • In de gratis Fit For Free-app vind je meer dan 150 workouts (!) die je thuis en in de club kunt doen, waarvan meer dan 50 zonder materialen of apparaten. Zo kun je ook thuis of buiten aan je fitness werken met een van de 140+ videolessen via de app.

D. Wanneer mag ik niet komen sporten?

Is het antwoord op een of meer van de onderstaande vragen ja? Dan kun je helaas niet bij ons sporten.

  1. Had je in de afgelopen 24 uur een van deze klachten: hoesten, verkoudheid, koorts, benauwdheid of minder smaak of reuk?

  2. Heb je op dit moment een huisgenoot of gezinslid met een van de bovenstaande symptomen?

  3. Is in de afgelopen 14 dagen het coronavirus bij je vastgesteld?

  4. Heb je een huisgenoot of gezinslid die het coronavirus heeft?

  5. Ben je in quarantaine omdat je contact hebt gehad met iemand die het coronavirus heeft?

E. Moet ik een mondkapje dragen?

Vanaf 26 juni 2021 is het dragen van een mondkapje niet meer verplicht.

F. Moet ik een negatief testbewijs of vaccinatiebewijs laten zien  voordat ik de club in mag?

We volgen altijd de geldende maatregelen vanuit het kabinet. Hierdoor is het nu niet nodig een negatief testbewijs of vaccinatiebewijs te laten zien om te trainen in de club.

G. Moet ik met handschoenen trainen?

In de club is het niet verplicht om handschoenen te dragen. Vind je het prettig dit wel te doen, dan mag dat natuurlijk. We vragen je wel om alsnog alle trainingsmaterialen na gebruik schoon te maken.

H. Zijn er desinfectiemiddelen aanwezig?

Jazeker. Bij de entree kun je je handen desinfecteren en ook in de club zijn desinfectiemiddelen aanwezig om de apparatuur en je handen na elke oefening te reinigen.

I. Is een handdoek verplicht?

Ja, het is verplicht om zelf een handdoek mee te nemen en deze te gebruiken als je aan het sporten bent in de club.

J. Mag ik mijn eigen drinken meenemen?

Zeker, je mag je eigen bidon met drinken meenemen in de club.

K. Wat kan ik zelf doen voor de veiligheid?

  • Desinfecteer je handen bij binnenkomst in de club.

  • Houd 1,5 meter afstand tot je mede-sporters. Maak de apparatuur schoon voor en na je oefening.

  • Nies in je elleboog, gebruik papieren zakdoekjes en desinfecteer je handen na het niezen.

  • Verlaat op tijd de club zodat de volgende sporters weer naar binnen kunnen. Volg hiervoor de pijlen in de club.

L. Waarom kan ik niet meer contant betalen?

Vanwege de hygiëne en veiligheid van onze leden en medewerkers is het niet meer mogelijk om contant te betalen. Betalen met pin of mobiel kan natuurlijk wel.

M. Is er een looproute in de club?

Ja, om de gezondheid en veiligheid van onze leden en medewerkers zo goed mogelijk te waarborgen, is met pijlen en stickers op de vloer een looproute in de club aangegeven.

N. Hoe zorgen jullie voor schone apparaten?

Naast onze extra schoonmaakrondes rekenen wij op je medewerking om zelf de apparatuur schoon te maken voor én na je training.

In- en uitchecken in de club

A. Waarom moet ik in- en uitchecken in de club?

Zo kunnen we bijhouden hoeveel en welke personen er op dat moment in de club zijn.

B. Hoe moet ik inchecken?

  1. Open de app en zorg dat je ingelogd bent

  2. Klik op het ‘check-in/check-uit icoon’ onderaan de boekingspagina

  3. Een pop-up met de gezondheidscheck verschijnt. Klik op 'Ik begrijp het'

  4. Geef toestemming voor cameratoegang (indien dit wordt gevraagd)

  5. Houd de app-scanner recht voor de QR-code in de club om in te checken.

C. Hoe moet ik uitchecken?

  1. Open de app en klik op het ‘check-in/check-uit icoon’ rechtsboven op de boekingspagina

  2. Houd de app-scanner recht voor de QR-code in de club om uit te checken.

Tijdslot boeken

A. Waar kan ik boeken?

Je kunt een tijdslot boeken via de Fit For Free-app. Zorg ervoor dat je de laatste update hebt geïnstalleerd en dat je bent ingelogd met je pas- of lidnummer en postcode. Je pasnummer staat op je toegangspas.

B. Waarom moet ik boeken?

Naar aanleiding van de maatregelen van het kabinet is het nodig om te monitoren hoeveel personen er op welk tijdstip in de club zijn (registratieplicht). Het boeken van je training geeft ons de kans dit goed bij te houden. Zonder boeking kun je helaas niet trainen.

C. Hoe kan ik een tijdslot boeken?

Een tijdslot boeken doe je zo:

  1. Open de app en zorg dat je ingelogd bent

  2. Zorg dat je je op de ‘Boeken’ pagina bevindt

  3. Klik op de rode ‘Boeken’ knop

  4. Selecteer een sportclub (je eigen club wordt automatisch geselecteerd)

  5. Selecteer een datum

  6. Kies een les/tijdslot

  7. Klik op ‘Boeken’

  8. Klik onderin het menu opnieuw op ‘Boeken’ om jouw boekingsoverzicht te zien

D. Waarom kan ik maar een beperkt aantal tijdslots tegelijkertijd boeken?

Voor het boeken van een vrij fitness-tijdslot hebben we momenteel een maximum van 5 tijdslots per 14 dagen. Dat betekent niet dat je maar 5 keer kunt trainen! Je kunt nog steeds onbeperkt trainen, wel kun je maximaal 5 slots vooruit boeken. Tip: Na je check-out in de club kun je direct een nieuwe workout inplannen.

Voor groepslessen geldt er een maximum van 3 tijdslots per 14 dagen. Je kunt nog steeds onbeperkt meedoen aan groepslessen, wel kun je maximaal 3 slots vooruit boeken. Na je check-out in de club kun je direct een nieuwe les inplannen.

E. Hoe kan ik zien of er nog beschikbare tijdvakken zijn?

In de app kun je zien of er nog beschikbare plekken zijn voor vrij trainen of een groepsles.

F. Hoe moet ik annuleren?

  1. Open de app en zorg dat je ingelogd bent

  2. Zorg dat je je op de ‘boeken’ pagina bevindt

  3. Klik op 'Afzeggen' bij jouw geboekte tijdslot

  4. Bevestig je afzegging

G. Mijn tijdvak en/of groepsles is net geannuleerd. Waarom gebeurt dit?

Dat is vervelend. Het annuleren van een tijdvak en/of groepsles kan meerdere redenen hebben. Zo kan bijvoorbeeld de maximale capaciteit behaald zijn, maar het kan ook zo zijn dat de trainer zich heeft ziekgemeld. Mocht het voorkomen: onze excuses voor het ongemak.

H. Ik heb geen smartphone, wat nu?

Je kunt op de website helaas geen tijdslots boeken. In de club kun je inchecken door je ledenpas te laten zien aan een van de medewerkers. Meld je na de training weer bij onze medewerkers om je uit te checken.

I. Boeken via de app lukt niet. Wat moet ik doen?

Ga naar de Apple Store of de Google Play Store en controleer of je de nieuwste versie hebt gedownload. Het kan ook zijn dat je niet bent ingelogd: log in met je pas- of lidnummer en je postcode. Je pasnummer staat op je toegangspas.

Wellicht heb je al je maximaal aantal tijdslots geboekt. Je kunt weer boeken als je een van de (groeps)trainingen hebt gedaan.

Capaciteit in de club

A. Wat is de maximale capaciteit per club?

De maximale capaciteit is per 26 juni aangepast. Deze verschilt per locatie en is afhankelijk van de beschikbare ruimte, de enige voorwaarde is de onderlinge afstand van 1,5 meter. Onze teams houden goed in de gaten dat de capaciteit niet wordt overschreden. Alleen als wij ons met elkaar aan de 1,5 meter afstand houden, kunnen we veilig en verantwoord blijven sporten. Mochten er tussentijdse wijzigingen zijn, communiceren wij dit tijdig.

B. Wat zijn de openingstijden van mijn club?

Check de pagina van jouw club voor de actuele openingstijden.

Mondkapjes 

A. Is het verplicht om in de club een mondkapje te dragen?

Vanaf 26 juni is het niet meer verplicht om een mondkapje te dragen. Wij volgen hiermee de richtlijnen van het kabinet en staan in nauw contact met NL Actief - de branchevereniging van erkende ondernemende sport- en beweegbedrijven in Nederland.

B. Moet ik tijdens het trainen een mondkapje op?

Nee, ook tijdens het sporten hoef je geen mondkapje te dragen.

Groepslessen

A. Gaan alle groepslessen door?

Yes! Zowel buiten als binnen. Het complete groepslesrooster van jouw club kun je vinden in de Fit For Free-app.

B. Hoeveel mensen mogen er meedoen met een groepsles?

Het aantal mensen dat mee kan doen aan een groepsles is afhankelijk van de grootte van de zalen de onderlinge afstand van 1,5 meter.

That's (F)it!

Onze klantenservice ontvangt veel vragen. Weet dat wij ons uiterste best doen om iedereen zo snel mogelijk te beantwoorden. Heb je onlangs al contact opgenomen met onze klantenservice? Wacht dan nog even af, het Fit For Free team komt terug op alle mails die verstuurd zijn. 

Bedankt voor je begrip!