Homepage header Yoga (1)

Veelgestelde vragen

Nieuwe maatregelen per 15 januari 2022

Wat kan en mag er in de clubs

Misschien heb je vragen over de geldende maatregelen en de (on)mogelijkheden  i.v.m. het trainen in de club. Om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk antwoord hebt op een mogelijke vraag hebben we hieronder alvast de veelgestelde vragen verzameld. Hopelijk is jouw vraag dan meteen beantwoord. Wil je altijd op de hoogte blijven van ons laatste nieuws, tips & tricks en fijnste deals? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

YES! Vanaf zaterdag 15 januari zijn al onze clubs weer open.

Clubs

A. Zijn de clubs geopend? Jazeker, al onze clubs zijn open, je bent welkom om te komen trainen.  B. Tot hoe laat zijn de clubs geopend? Voor al onze clubs gelden de reguliere openingstijden, door de week van 7.00 tot 23.00 uur en in het weekend van 09.00 tot 16.00 uur. Check de app voor de actuele openingstijden van jouw club.

Coronatoegangsbewijs

A. Hoe gaan jullie om met het coronatoegangsbewijs? De overheid verplicht het tonen van een coronatoegangsbewijs bij sportscholen voor iedereen vanaf 18 jaar. Je kunt bij ons trainen, de clubs zijn open. 

B. Ik ben nog geen 18 jaar. Moet ik dan ook het coronatoegangsbewijs tonen? De overheid verplicht het tonen van een coronatoegangsbewijs bij sportscholen voor iedereen vanaf 18 jaar. Als je nog geen 18 bent, hoef je dus geen coronatoegangsbewijs bij ons te tonen. 

C. Ik ben niet gevaccineerd. Kan ik wel komen sporten? Je kunt met je boeking en coronatoegangsbewijs (dat is een negatieve testuitslag of herstelbewijs) gewoon bij ons trainen. Testen voor toegang is gratis en kun je altijd ergens in de buurt laten doen. 

D. Hoe lang is mijn ‘Testen voor Toegang’ geldig? Wij houden de richtlijnen van de overheid en het RIVM aan. Hier vind je alle informatie over testen voor toegang.

E. Wat moet ik doen om in de club te komen trainen? Boek via de app een tijdslot voor vrije fitness of een groepsles. Bij binnenkomst check je in bij de balie en toon je je coronatoegangsbewijs (dat is een negatieve testuitslag of een vaccinatiebewijs of een bewijs dat je bent hersteld van corona)

F. Hoe kom ik aan een coronatoegangsbewijs? Check de site van de Rijksoverheid.

Faciliteiten

Bijna alle faciliteiten in onze clubs zijn geopend. Dat geldt voor onze kleedkamers, douches, toiletten, kluisjes en voor de social corner. Alleen de sauna moet nog even gesloten blijven.

Veiligheid in de club

A. Welke maatregelen nemen jullie? En wat kan ik zelf doen? Je kunt nog steeds trainen in de club. Wel vragen we je om extra aandacht te geven aan het volgende:

  • Boek je training van tevoren in onze Fit For Free app.

  • Kun je niet komen, meld je dan even af door je boeking te annuleren

  • Voor toegang tot de club heb je een coronatoegangsbewijs nodig, vergeet deze niet mee te nemen.

  • Blijf voor en na gebruik de apparaten en materialen alsjeblieft schoonmaken. In onze clubs vind je voldoende desinfectiemiddel en schoonmaakdoekjes. Zo houden we de club samen schoon. Wel willen we je vragen geen desinfectie spray direct op de schermen te spuiten. Door het vocht gaan de schermen kapot.

  • Blijf thuis als je klachten hebt.  

B. Welke richtlijnen volgen jullie? Wij volgen de richtlijnen van het kabinet en staan in nauw contact met NL Actief - de branchevereniging van erkende ondernemende sport- en beweegbedrijven in Nederland. Dat betekent dat je een coronatoegangsbewijs nodig hebt om bij ons te kunnen trainen.  

C. Ik wil graag komen sporten maar vind het soms te druk in de club Mocht je het toch te druk vinden, dan zijn er een aantal dingen die je kunt doen:

  • Boek alvast een aantal trainingen en/of lessen vooruit. 

  • In de gratis Fit For Free-app vind je zo’n 300 work-outs (!) die je ook thuis kunt doen.

D. Wanneer mag ik niet komen trainen? Is het antwoord op een of meer van de onderstaande vragen ja? Dan kun je helaas niet bij ons sporten.

  1. Had je in de afgelopen 24 uur een van deze klachten: hoesten, verkoudheid, koorts, benauwdheid of minder smaak of reuk?

  2. Heb je op dit moment een huisgenoot of gezinslid met een van de bovenstaande symptomen?

  3. Is in de afgelopen 14 dagen het coronavirus bij je vastgesteld?

  4. Heb je een huisgenoot of gezinslid die het coronavirus heeft?

  5. Ben je in quarantaine omdat je contact hebt gehad met iemand die het coronavirus heeft.

  6. Als je geen coronatoegangsbewijs hebt, kan je op dit moment helaas niet in de club trainen.

E. Moet ik een mondkapje dragen? Vanaf 15 januari 2022 is het dringende advies om een mondkapje te dragen tijdens het verplaatsen in de club. We vragen je daarom vriendelijk om bij binnenkomst, het rondlopen in- en bij het verlaten van de club een mondkapje te dragen. Tijdens de training zelf is het dragen van een mondkapje niet verplicht. Wij volgen hierin de richtlijnen van het kabinet en staan in nauw contact met NL Actief - de branchevereniging van erkende ondernemende sport- en beweegbedrijven in Nederland.

F. Moet ik een negatief testbewijs of vaccinatiebewijs laten zien voordat ik de club in mag? We volgen altijd de geldende maatregelen vanuit het kabinet en RIVM. Dat betekent dat je, als je 18 jaar of ouder bent, een coronatoegangsbewijs nodig hebt voor toegang tot de sportschool. 

G. Moet ik met handschoenen trainen? In de club is het niet verplicht om handschoenen te dragen. Vind je het prettig om dit wel te doen, dan mag dat natuurlijk. We vragen je wel om alsnog alle trainingsmaterialen na gebruik schoon te maken.

H. Zijn er desinfectiemiddelen aanwezig? Jazeker. Bij de entree kun je je handen desinfecteren en ook in de club zijn desinfectiemiddelen aanwezig om de apparatuur en je handen na elke oefening te reinigen.

I. Is een handdoek verplicht? Ja, het is verplicht om zelf een handdoek mee te nemen en deze te gebruiken als je aan het sporten bent in de club.

J. Mag ik mijn eigen drinken meenemen? Zeker, je mag je eigen bidon met drinken meenemen in de club.

K. Wat kan ik zelf doen voor de veiligheid?

  • Desinfecteer je handen bij binnenkomst in de club.

  • Houd 1,5 meter afstand tot je mede-sporters.

  • Maak de apparatuur schoon voor en na je oefening.

  • Nies in je elleboog, gebruik papieren zakdoekjes en desinfecteer je handen na het niezen.

L. Waarom kan ik niet meer contant betalen? Vanwege de hygiëne en veiligheid van onze leden en medewerkers is het niet meer mogelijk om contant te betalen. Betalen met pin of mobiel kan natuurlijk wel.

M. Hoe zorgen jullie voor schone apparaten? Naast onze extra schoonmaak rondes rekenen wij op je medewerking om zelf de apparatuur die je hebt gebruikt schoon te maken voor én na je training.

In- en uitchecken in de club

A. Waarom moet ik in- en uitchecken in de club? Door in- en uit te checken kunnen we de ledenstroom goed monitoren. Zo dragen we er zorg voor dat alle leden veilig en verantwoord kunnen trainen en we op een juiste manier met hen communiceren daar waar nodig. Samen houden we zo de club een veilige plaats om te sporten.

B. Hoe moet ik inchecken?

  1. Open de app en zorg dat je ingelogd bent

  2. Klik op het 'Checkin / QR' icoon onderin de app

  3. Een pop-up met de gezondheidscheck verschijnt. Klik op 'Ik begrijp het'

  4. Geef toestemming voor camera toegang (indien dit wordt gevraagd)

  5. Houd de app-scanner recht voor de QR-code in de club om in te checken

  6. Laat je coronatoegansbewijs aan een van onze medewerkers zien

C. Hoe moet ik uitchecken?

  1. Open de app en klik op het 'Check-in / QR' icoon onderin de app.

  2. Houd de app-scanner recht voor de QR-code in de club om uit te checken.

Tijdslot boeken

A. Waar kan ik boeken? Je kunt een tijdslot boeken via de Fit For Free-app. Zorg ervoor dat je de laatste update hebt geïnstalleerd en dat je bent ingelogd met je pas- of lidnummer en postcode. Je pasnummer staat op je toegangspas.

B. Hoe kan ik een tijdslot boeken? Een tijdslot boeken doe je zo:

  1. Open de app en zorg dat je ingelogd bent

  2. Tik op het icoontje “Boeken”

  3. Kies “Plaats een boeking” en selecteer de club waar je wil reserveren

  4. Kies jouw training en tik op “Boeken”

  5. Tik onderin het menu opnieuw op ‘Boeken’ om jouw boekingsoverzicht te zien

  6. Wanneer je gaat trainen in de club, check je eenvoudig in met de app

C. Waarom kan ik maar een beperkt aantal tijdslots tegelijkertijd boeken? Een tijdslot voor vrij trainen kun je onbeperkt vooruit boeken binnen een periode van 14 dagen. Voor het boeken van een groepsles geldt een maximum van 4 tijdslots per 14 dagen. Zo geven we alle groepsles liefhebbers de kans om deel te nemen aan het groepslesrooster. Na je check-out in de club kun je direct een nieuwe les inplannen.

Leden met Priority Booking kunnen maximaal 6 groepslessen per 14 dagen vooruit boeken.

D. Hoe kan ik zien of er nog beschikbare tijdvakken zijn? In de app kun je zien of er nog beschikbare plekken zijn voor vrij trainen of een groepsles.

E. Hoe kan ik mijn boeking annuleren?

  1. Open de app en zorg dat je ingelogd bent

  2. Zorg dat je je op de ‘boeken’ pagina bevindt

  3. Klik op 'Afzeggen' bij jouw geboekte tijdslot

  4. Bevestig je afzegging

F. Mijn tijdslot en/of groepsles is net geannuleerd. Waarom gebeurt dit? Dat is vervelend. Het annuleren van een tijdvak en/of groepsles kan meerdere redenen hebben. Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat de trainer zich heeft ziekgemeld of dat de groepsleszaal wordt verbouwd. Mocht het voorkomen: onze excuses voor het ongemak. 

G. Ik heb geen smartphone, wat nu? Je kunt op de website helaas geen tijdslots boeken. In de club kun je inchecken door je te melden bij de balie. Laat je ledenpas zien aan een van onze medewerkers en zij checken jou in. Meld je na de training weer bij onze medewerkers om je uit te checken.

Je coronatoegangsbewijs kun je ook op papier meenemen. Meer informatie over het papieren bewijs kan je hier vinden.

H. Boeken via de app lukt niet. Wat moet ik doen? Ga naar de Apple Store of de Google Play Store en controleer of je de nieuwste versie van de app hebt gedownload. Het kan ook zijn dat je niet bent ingelogd: log in met je pas- of lidnummer en je postcode. Je pasnummer staat op je toegangspas.

Wellicht heb je al je maximaal aantal tijdslots geboekt. Je kunt direct weer boeken als je een van de (groeps)trainingen hebt gedaan.

Capaciteit in de club

A. Wat is de maximale capaciteit per club? Er gelden geen beperkingen op de maximale capaciteit van onze clubs. Wel willen we je vragen om elkaar de ruimte te geven zodat iedereen prettig en veilig kan trainen. 

B. Wat zijn de openingstijden van mijn club? Kijk hier voor de actuele openingstijden van jouw club of check de Fit For Free app.

That's (F)it!

Onze ledenservice ontvangt momenteel veel vragen. Weet dat wij ons uiterste best doen om iedereen zo snel mogelijk te beantwoorden. Heb je onlangs al contact opgenomen met onze ledenservice? Wacht dan nog even af, het Fit For Free team komt terug op alle mails die verstuurd zijn. 

Bedankt voor je begrip!