Fit For Free groepsles instructeur

Veelgestelde vragen

Nieuwe maatregelen per 25 februari 2022

Clubs

YES! Vanaf 25 februari 2022 weer trainen zonder gedoe.

A. Zijn de clubs geopend? Jazeker, al onze clubs zijn open, je bent welkom om te komen trainen. 

B. Wat zijn de openingstijden van de clubs? Voor al onze clubs gelden de reguliere openingstijden, door de week van 7.00 tot 23.00 uur en in het weekend van 09.00 tot 16.00 uur. Check de app voor de actuele openingstijden van jouw club.

C. Wat is de maximale capaciteit per club? Er gelden geen beperkingen op de maximale capaciteit van onze clubs. Wel willen we je vragen om elkaar de ruimte te geven zodat iedereen prettig en veilig kan trainen. 

D. Wat zijn de openingstijden van mijn club? Kijk hier voor de actuele openingstijden van jouw club of check de Fit For Free app.

Coronatoegangsbewijs

A. Hoe gaan jullie om met het coronatoegangsbewijs? Vanaf 25 februari kun je als vanouds bij ons terecht, dus zonder coronatoegangsbewijs.

Faciliteiten

Alle faciliteiten in onze clubs zijn geopend. Dat geldt voor onze kleedkamers, douches, toiletten, sauna, kluisjes en voor de social corner.

Veiligheid in de club

A. Welke maatregelen nemen jullie? En wat kan ik zelf doen? Je kunt gewoon trainen in de club. Wel vragen we je om aandacht te geven aan het volgende:

  • Boek je training van tevoren in onze Fit For Free app.

  • Kun je niet komen, meld je dan even af door je boeking te annuleren

  • Voor toegang tot de club heb je t/m 24 februari nog een coronatoegangsbewijs nodig, vergeet deze niet mee te nemen.

  • Blijf voor en na gebruik de apparaten en materialen alsjeblieft schoonmaken. In onze clubs vind je voldoende desinfectiemiddel en schoonmaakdoekjes. Zo houden we de club samen schoon. Wel willen we je vragen geen desinfectie spray direct op de schermen te spuiten. Door het vocht gaan de schermen kapot.

  • Blijf thuis als je klachten hebt. 

B. Wanneer mag ik niet komen trainen? Is het antwoord op een of meer van de onderstaande vragen ja? Dan kun je helaas even niet bij ons sporten.

  1. Had je in de afgelopen 24 uur een van deze klachten: hoesten, verkoudheid, verhoging of koorts, benauwdheid of minder smaak of reuk?

  2. Heb je op dit moment een huisgenoot of gezinslid met een van de bovenstaande symptomen?

  3. Ben je op dit moment in isolatie omdat je positief getest bent op het coronavirus?

  4. Ben je in quarantaine omdat je een huisgenoot of nauw contact bent van iemand bij wie het coronavirus is vastgesteld?

  5. Ben je in quarantaine omdat je uit een zeer hoog risico-gebied (terug-)komt of omdat je bent gewaarschuwd door de coronamelder-app?

C. Moet ik een mondkapje dragen? Nee, vanaf vrijdag 18 februari is het niet meer verplicht om een mondkapje te dragen. Als je dat prettig vindt, mag het natuurlijk wel.

D. Zijn er desinfectiemiddelen aanwezig? Jazeker. Bij de entree kun je je handen desinfecteren en ook in de club zijn desinfectiemiddelen aanwezig om de apparatuur en je handen na elke oefening te reinigen.

E. Is een handdoek verplicht? Ja, het is verplicht om zelf een handdoek mee te nemen en deze te gebruiken als je aan het trainen bent in de club.

F. Mag ik mijn eigen drinken meenemen? Zeker, je mag je eigen bidon met drinken meenemen naar de club.

G. Wat kan ik zelf doen voor de veiligheid?

  • Desinfecteer je handen bij binnenkomst in de club

  • Geef elkaar de ruimte 

  • Maak de apparatuur schoon voor en na je oefeningen

  • Nies in je elleboog, gebruik papieren zakdoekjes en desinfecteer je handen na het niezen

H. Waarom kan ik niet meer contant betalen? Vanwege de hygiëne en veiligheid van onze leden en medewerkers is het niet meer mogelijk om contant te betalen. Betalen met pin of mobiel kan natuurlijk wel.

M. Hoe zorgen jullie voor schone apparaten? Naast de schoonmaakrondes die wij altijd doen rekenen wij op je medewerking om zelf de apparatuur die je hebt gebruikt schoon te maken voor én na je training.

In- en uitchecken in de club

A. Waarom moet ik in- en uitchecken in de club? Door in- en uit te checken kunnen we de ledenstroom goed monitoren. Zo dragen we er zorg voor dat alle leden veilig en verantwoord kunnen trainen en we op een juiste manier met hen communiceren daar waar nodig. Samen houden we zo de club een veilige plaats om te sporten.

B. Hoe kan ik inchecken?

  1. Open de app en zorg dat je ingelogd bent

  2. Klik op het 'Checkin / QR' icoon onderin de app

  3. Een pop-up met de gezondheidscheck verschijnt. Klik op 'Ik begrijp het'

  4. Geef toestemming voor camera toegang (indien dit wordt gevraagd)

  5. Houd de app-scanner recht voor de QR-code in de club om in te checken

  6. Laat (tot 25 februari) je coronatoegansbewijs aan een van onze medewerkers zien

C. Hoe kan ik uitchecken?

  1. Open de app en klik op het 'Check-in / QR' icoon onderin de app.

  2. Houd de app-scanner recht voor de QR-code in de club om uit te checken.

Tijdslot boeken

A. Waar kan ik boeken? Je kunt een tijdslot boeken via de Fit For Free-app. Zorg ervoor dat je de laatste update hebt geïnstalleerd en dat je bent ingelogd met je pas- of lidnummer en postcode. Je pasnummer staat op je toegangspas. B. Hoe kan ik een tijdslot boeken? Een tijdslot boeken doe je zo:

  1. Open de app en zorg dat je ingelogd bent

  2. Tik op het icoontje “Boeken”

  3. Kies “Plaats een boeking” en selecteer de club waar je wil reserveren

  4. Kies jouw training en tik op “Boeken”

  5. Tik onderin het menu opnieuw op ‘Boeken’ om jouw boekingsoverzicht te zien

  6. Wanneer je gaat trainen in de club, check je eenvoudig in met de app

C. Waarom kan ik maar een beperkt aantal tijdslots tegelijkertijd boeken? Voor vrij trainen is vooraf boeken niet meer nodig. Relaxed: voor vrije fitness hoef je niet meer vooraf te boeken. Voor groepslessen is dat wel nodig - zo hoef je je favoriete les nooit te missen. Je kunt tot wel 4 lessen per 14 dagen vooruit boeken. Zo geven we alle groepsles liefhebbers de kans om deel te nemen aan het groepslesrooster. Na je check-out in de club kun je direct een nieuwe les inplannen.

D. Hoe kan ik zien of er nog beschikbare tijdvakken zijn? In het groepslesrooster in de Fit For Free-app kun je zien of er nog plekken zijn voor de groepsles of -training. E. Hoe kan ik mijn boeking annuleren?

  1. Open de app en zorg dat je ingelogd bent

  2. Zorg dat je je op de ‘boeken’ pagina bevindt

  3. Klik op 'Afzeggen' bij jouw geboekte tijdslot

  4. Bevestig je afzegging Super bedankt!

F. Mijn tijdslot en/of groepsles is net geannuleerd. Waarom gebeurt dit? Dat is vervelend. Het annuleren van een vrije fitness-tijdslot en/of groepsles kan meerdere redenen hebben. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je trainer een keertje niet kan of dat er apparaten worden vervangen of de club ge-update wordt. Mocht iets dergelijks een keertje voorkomen: onze excuses voor het ongemak.

G. Ik heb geen smartphone, wat nu? Je kunt op de website helaas geen tijdslots boeken. In de club kun je inchecken door je te melden bij de balie. Laat je ledenpas zien aan een van onze medewerkers, zij checken je in. Meld je na de training weer bij onze medewerkers om je uit te checken. H. Boeken via de app lukt niet. Wat moet ik doen? Ga naar de Apple Store of de Google Play Store en controleer of je de nieuwste versie van de Fit For Free-app hebt gedownload. Het kan ook zijn dat je niet bent ingelogd bent in onze app: log in met je pas- of lidnummer en je postcode. Je pasnummer staat op je toegangspas. Misschien heb je gewoon al het maximum aantal tijdslots geboekt? Je kunt... Je kunt direct weer boeken als je een van de groepslessen hebt gedaan.

That's (F)it!

Onze ledenservice ontvangt momenteel veel vragen. Weet dat wij ons uiterste best doen om iedereen zo snel mogelijk te beantwoorden. Heb je onlangs al contact met ons opgenomen? Wacht dan nog even af, het Fit For Free team komt terug op alle mails die verstuurd zijn. 

Veel plezier op je club!

Aanmelden nieuwsbrief

Mis niet langer onze tips, inspiratie, recepten en nieuwtjes. Meld je via de onderstaande knop aan voor de Fit For Free nieuwsbrief! Uitschrijven kan op elk moment.